واردات چوب راش

واردات چوب راش

واردات چوب راش

چوب راش با مشخصه فنی با استحکام و محکم دارای شناسنامه قطوری در کیفیت بین چوب‌های دیگر است. چوب راش را از نظر جنس و کیفیت در صنعت چوب برای مبلمانسازی استفاده می‌کنند. زیرا از بین تمام اکسسورها علاوه بر نکات فنی به وجه زیبایی نیز از اهمیت خاصی در بین محصولات چوبی برخوردار است.

چرا واردات چوب راش؟

استحکام و فراوانی نسبی راش در جنگل‌های کشورهای همسایه تاجران را به واردات آن می‌گمارد. صرف هزینه و وقت کمتر نسبت به واردات چوب از کشورهای نزدیک و آب و هوای منطقه ای نزدیکتر فکری معقول بنظر می رسد.

میزان درصد رطوبت و خشک شدن و واردات چوب راش

اما باید توجه داشت که میزان رطوبت چوب‌ها، به هنگام خشک شدن در جنگل و حتی منطقه رویش آنها بسیار اهمیت دارد. برای مثال چوبی که در دره می‌روید با چوبی در قله از نظر کیفیت و خشک شدگی بسیار متفاوت می‌باشند.

طبعاً رنگ چوب‌هایی که در ارتفاعات می‌روید نیز متفاوت‌تر از سایر مناطق است. چوب درختان با منطقه ی رویش ارتفاعات ، رنگ روشن‌تر و زیبایی دارد.

درصد خشک شدگی با توجه به میزان رطوبت و درجه تابش مستقیم خورشید به ارتفاعات و دره تفاوت زیادیست. در نتیجه این رطوبت و نحوه خشک شدن بر روی رنگ و جنس چوب راش تاثیر متفاوتی خواهد گذاشت.

گمرک و ترخیص کالا 

همچنین بحث ترخیص و مشکلات مربوط به گمرک نیز از سمتی بسیاری از تاجران را در انجام وارداتی صادرات با مشکل روبرو می‌سازد. بدین منظور شرکت‌هایی را به منظور واردات و صادرات تاسیس می‌کنند، که به لحاظ معتبر بودن امتیازات ارزی امتیازات بازرگانی و غیر به ایشان تعلق می‌گیرد.

که از این فرامین کارهایشان را به تسهیل انجام می‌دهند در این میان شناخت خود محصول چوب و حرفه‌ای بودن در این زمینه اولویت چنین مبادلاتی است. که اگر کسی شناختی از این قضیه نداشته باشد و بخواهد چنین تصمیمی را به مرحله اجرا بگذارد قطع به یقین با مشکلات عدیده‌ای دست و پنجه نرم خواهد کرد.

ترخیص و واردات چوب راش

از سمتی دیگر نیز بد قولی‌های عجیب تاجران ممالک دیگر باعث شده تا تاجران بین المللی کشور عزیزمان فکری به این حال بکنند. چراکه  واردات سبب می‌شود بسیاری از کاربران صنوف مثلاً چوب، مایحتاج خود را از یک شرکت داخلی ولی با کیفیت محصولات خارجی تهیه نماید.

این مورد بسیار در صرف هزینه‌ها و صرف وقت برای ایشان حائز اهمیت می‌باشد. لذا مبادرت و ترخیص کالای خارجی توسط این شرکت‌ها نیازمند توجه و قدردانی است. چرا که با وجود شرایط سخت تحریم و شرایط اقتصادی حرکت و پیوستگی در این راه نیز به سختی صورت می‌پذیرد.

نوشتهٔ پیشین
چوب و درخت گردو
نوشتهٔ بعدی
اموزش تیز کردن اره چوب

پست های مرتبط

نتیجه‌ای پیدا نشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.